راه اندازی ۱۱۰ ایستگاه «میعاد غدیر» در گیلان
کد خبر: 3983908
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷

راه اندازی ۱۱۰ ایستگاه «میعاد غدیر» در گیلان

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، از راه اندازی ۱۱۰ ایستگاه تبلیغی ـ تبیینی «میعاد غدیر» در تفرجگاه‌ها و سواحل و بوستان‌های استان خبر داد و اضافه کرد: در این ایستگاه‌ها روحانیون و شخصیت‌های فرهنگی به تبیین اصل ولایت می‌پردازند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز، 22 تیرماه در جلسه ستاد شئون فرهنگی که با محوریت عید غدیر برگزار شد، این عید را عیدالله اکبر دانست و اظهار کرد: عید غدیر مهمترین عید در نظام بشری است، زیرا در این عید به انسان کامل مراجعه می کنیم.

وی امیرالمؤمنین علی(ع) را ولی خدا و انسان کامل بر روی زمین دانست و افزود: مردم ایران فارغ از هرگونه دین و مذهب به مولای متقیان و اهل بیت ایشان یک علقه ویژه ای دارند و در این محبت و علقه شهره عالم هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، عید غدیر را یکی از بزرگترین اعیاد ملی ـ مذهبی دانست و گفت: محبت ایرانیان به امام علی(ع) منشا خیرات و خوبی ها است و لذا بزرگداشت این روز بزرگ یک خدمت فرهنگی و اجتماعی و دینی به آحاد جامعه محسوب می شود.

حجت الاسلام مهدوی، با اشاره به تاکید احادیث و روایات مبنی بر بزرگداشت عید غدیر، بیان کرد: ائمه اطهار(ع) برای این روز بزرگ آداب ویژه ای از جمله صدقه دادن، اطعام، صله رحم، کمک به دیگران، عقد اخوت و... را بر شمرده اند که نشان دهنده عظمت غدیر است لذا سازمان ها و دستگاه های فرهنگی هرچقدر کار کنند، در شان این روز نیست، اما باید در حد توان به معرفی عظمت و برکت این روز برای مردم بپردازیم.

وی از راه اندازی 110 ایستگاه تبلیغی ـ تبیینی «میعاد غدیر» در تفرجگاه ها و سواحل و بوستان های استان خبر داد و اضافه کرد: در این ایستگاه ها روحانیون و شخصیت های فرهنگی و معلمان و اساتید دانشگاهی مستقر هستند و به تبیین اصل ولایت و ضرورت وجود امامت از طریق توزیع کتاب و جزوه و پرسش و پاسخ می پردازند.

این کارشناس فرهنگی، گیلان را پیش قراول احیای سنت اطعام غدیریه دانست و یادآور شد: اطعام در عید غدیر یکی از تاکیدات ائمه معصومین(ع) است و مردم ولایتمدار این استان سنت اطعام غدیریه را احیا کردند و شاهد ترویج این سنت در سایر استان ها هستیم لذا صدا و سیما اقدام به معرفی پویش های اطعام غدیریه کند تا مردم از برکت این سنت بهره مند شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، خطبه خوانی غدیر، پخش مداحی و سرود زنده، نقاشی کودکان، مسابقه زیباترین جمله در وصف غدیر و اجرای نمایش های خیابانی با محوریت ولایت امام علی(ع) را از دیگر برنامه های ایستگاه «میعاد غدیر» دانست و بیان کرد: شهرداری ها اقدام به فضاسازی شهر با محوریت عید غدیر کنند.

وی در ادامه بر بزرگداشت دهه امامت و ولایت کرد و گفت: در آستانه روز بزرگ عرفه و عید قربان قرار داریم لذا با توجه به شرایط بهداشتی حاکم بر کشور، مراسم دعای عرفه در فضای باز و در همه شهرهای استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام مهدوی، با بیان اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در اجتماعات دینی روز عرفه الزامی است، تصریح کرد: رجوع به دعا و نیایش عامل کمک کننده و مؤثر در مواجهه با مشکلات به ویژه دفع ویروس منحوس کروناست.

وی با اشاره به ساماندهی فرهنگ ایثار و تعاون در ایام کرونا توسط اجتماعات مومنانه و محافل معنوی و یاری رسانی به مردم آسیب دیده، اظهار کرد: عید خجسته قربان نیز فرصت خوبی است تا مردم مؤمن و خیر قربانی های خودشان را به سمت نهضت مواسات و کمک به اقشار محروم هدایت کنند.

انتهای پیام
captcha